چندی پیش یک پلنگ ایرانی با حمله به یک گله دام اهلی در منطقه هشتاد پهلوی لرستان، تعداد زیادی بز را درید اما دامدار لرستانی که مسلح بود به جای شلیک به پلنگ موضوع را به محیط‌زیست لرستان اطلاع داد.

حمایت دامدار مسلح لرستانی  از پلنگ مهاجم به گله

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت: با اطلاع این دامدار به اداره محیط‌زیست بلافاصله محیط‌بان منطقه و کارشناسان این اداره به محل اعزام شده و ضمن بررسی حادثه و تأیید حمله پلنگ، نسبت به تهیه گزارش و تنظیم صورتجلسه اقدام و مشخص شد ۴۴ راس بز اهلی بر اثر حمله پلنگ تلف شده‌اند.

محمد حسین بازگیر ضمن تقدیر از این دامدار در خودداری از وارد آوردن آسیب به پلنگ افزود: از تمام دامداران تقاضا داریم درصورت حمله حیوانات وحشی از قبیل پلنگ، گرگ و غیره در نخستین اقدام با اداره محیط‌زیست منطقه تماس بگیرند تا هم جرمی را مرتکب نشوند و هم بتوانند خسارت وارده به دام‌هایشان را مطالبه کنند. نوروز حیدری دامدار خسارت دیده که بیش از یک‌سوم گله خود را از دست داده با وجود در اختیار داشتن اسلحه مجاز، حاضر به شلیک کردن به پلنگ گرسنه نشد. این دامدار لرستانی گفت: قبلا هم پلنگ را در این کوه دیده بودم، این حیوان خیلی زیباست و اگر تمام دام‌های من را می‌خورد هرگز به سمت آن شلیک نمی‌کردم.

 

کد خبر 238246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز